• سه شنبه ٢ آبان ١٤٠٢-١٣:٤٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٧٥٥
عباسی متذکر شد:8-186

شهرداری اجازه دریافت عوارض از بافت‌های فرسوده را ندارد

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا با اشاره به مصوبه شورا مبنی بر بخشودگی های اعمال شده در عوارض بافت های فرسوده، در خصوص دریافت عوارض از این بافت‌ها انتقاد کرد و گفت: شهرداری مجوز چنین کاری را ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی عباسی، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا، با اشاره به برخی باورهای عجیب و سنتی اسرائیلی‌ها نسبت به سایر مردم جهان، بیان کرد: از باورهای سنتی و عجیب برخی از صهیونیست‌ها این است که تنها انسان‌های روی زمین، قوم آن‌ها هستند و باقی افراد انسان نبوده و در شمایل انسان آفریده شده‌اند و خداوند آن‌ها را آفریده که در خدمت این‌ها باشد.
وی افزود: شاید در قرن فعلی با این سطح از فناوری، چنین باوری عجیب باشد اما باید بگوییم که این باور وجود دارد و آن‌ها عمیقاً به این موضوع باور دارند و بر اساس همین باور هم برنامه ریزی می کنند، یعنی از منظر آن‌ها افرادی که در غزه کشته می‌شوند؛ اصلاً انسان نیستند و به طور کلی افرادی که در غرب آسیا به دست آن‌ها اسیر شوند، انسان نبوده و باید در خدمت این قوم باشند وبه هر میزان که صلاح بدانند از آن‌ها بهره‌برداری می‌کنند در غیر این صورت هر اتفاقی که برای آن‌ها بیفتد ضروری است. 
عباسی در ادامه با تأکید بر اینکه مهم است که ما در ابتدا این‌ها را ریشه یابی و تبارسنجی کنیم تا دریابیم اگر اسرائیل نقشه ریخته و حمله می‌کند با چه سیاست و باوری این کار را انجام می‌دهد. این رژیم غاصب هیچ ابایی از نابود کردن و نسل کشی ندارد چرا که این باور سنتی و دینی در ذات و نهاد آن جا افتاده است. 
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورا با انتقاد از رویکرد برخی از کشورهای جهان در قبال واکنش سلبریتی‌ها در حمایت از مردم فلسطین تصریح کرد: تعدادی از کشورهای جهان برای آن دسته از مردم خود که نسبت به اقدامات رژیم صهیونیستی منتقد هستند و یا از ملت مظلوم فلسطین طرفداری می‌کنند؛ محرومیت هایی را در نظر می‌گیرند. این‌ها عده‌ای منفعت طلب هستند که سالهاست در مقابل کشتار منطقه‌ای سکوت کردند؛ اینکه در عراق، افغانستان و یا یمن چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است، برای آن‌ها اهمیتی ندارد. 
وی افزود: زمانی که گزارشگر سازمان ملل از وضعیت اسفناک کودکان یمنی با بغض و گریه صحبت کرد؛ هیچ واکنشی از کشورهای مذکور صورت نگرفت و همه سکوت کردند و اگر کسی از آن‌ها در این زمینه حرفی می‌زد؛ از خیلی چیزها محروم می‌شد. ما وظیفه داریم این نکات را مطرح کنیم. 
عباسی در ادامه در خصوص مسئله بافت‌های فرسوده در مناطق جنوبی تهران متذکر شد: حقوق مردم ضعیف مناطق جنوبی شهر تهران و بافت فرسوده، در اختیار ماست تا از آن‌ها صیانت کنیم. در این باره مصوبه‌ای در شورا به تصویب رسید مبنی بر اینکه در قطعات تجمیعی، برای املاک مسکونی واقع در محدوده‌های مصوب بافت فرسوده مشروط به تحقق حد نصاب حداقل ۱۵۰ متر مربع مساحت، مطابق با اسناد مالکیت، تخفیف ۱۰۰ درصدی عوارض صورت بگیرد، حال باید پرسید شهرداری با چه مجوزی از شهروندان این مناطق عوارض دریافت می‌کند؟
رئیس کمیسیون معماری وشهرسازی شورا با تأکید بر اینکه شهرداری از نظر قانونی چنین اجازه‌ای ندارد؛ تصریح کرد: صادر کننده این مجوز متخلف است و مجری نیز باید پاسخگو باشد. این پول‌ها برکت ندارد. درخواست می‌شود ضمن جلوگیری از این اقدام شهرداری در اسرع وقت، اگر حقی در این زمینه از کسی ضایع شده به سرعت جبران شود.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: